tirsdag 7. august 2012

Staffelikort til en venn

Dette kortet har jeg også laget til Juli-utfordringen på Facebook-gruppen Scrappesyken.
Selvsagt samme regler som for Tryllekortet ( bruke en av malene gruppen har samlet som ligger som eget dokument der, og en kunne ikke bruke ferdig utstandende ting ( ferdig kjøpt eller vha maskin).

Lagde derfor et staffeli-kort (easel-card), dette har jeg laget endel ganger tidligere, men da jeg fulgte malen fant jeg en annen måte å brette på som gav en mye penere bakside på kortet.

Har laget en gammeldags "snøkrystall" for å ha som en slags kakeserviett som base på pynten, ellers har jeg klipt sirkler som er rufset i kantene og svertet med Distress " Victorian Velvet" og lagt hvit blonde under på de to øverste sirklene. 
Mønsterark fra Maja Design og Hvit Bazzil


Blomstene er også laget etter maler fra listen
Kaffefilterblomster er laget ved å klippe sirkler ( ikke utpunchede enkeltblomster) og
snurreblomstene er klipt på frihånd
Laget en sløyfe med Seam-binding som er farget med diverse Distress ( klarer dessverre ikke gjengi hvilke farger jeg har brukt.)
Pebbles er satt på ønsket motiv og klipt rundt kanten.
Ellers er det vel bare Perler jeg har brukt som pynt

Slik er kortet oppslått

Dette er "inni" kortet
Her har jeg laget et skrivefelt slik at en kan skrive en hilsen eller til og fra.


Dette kortet ble stemt frem til en 5 .plass ( tror jeg det var) av 12 bidrag.

Det ligger nå en ny spennende utfordring i gruppen Scrappesyken, oppfordrer alle som kan til å prøve seg.




3 kommentarer:

  1. Et nydelig kort May, så lekre papirer og flott pyntet!
    Klem fra Kjersti:)

    SvarSlett
  2. *sukk* dette var nydelig! Så lekre farger, papirer, pynt! Fantastisk flott! Klem, Elizabeth

    SvarSlett
  3. Blir helt forelska i disse fargene du har brukt her, nydelig pyntet kort. Som sagt er det noe spesielt med fargevalget ditt her, herlig. Ha en fin helg ;-)

    SvarSlett