onsdag 16. januar 2013

Oppbevaring av stempler

Jeg oppbevarer stemplene mine på to forskjellige måter
   * i CD-cover , der har jeg de tekstene jeg bruker mest
   * i permer på laminerte ark i plastlommer , her er alle motivstempler,og alle stempler kategorisert etter 
      tema som f.eks baby/dåp / kjærlighet ( innbefatter både motiv og tekster)
   

Mange av tekstene mine har jeg i CD-cover som står i CD-bokser kjøpt på Nille
På toppen av CD-en har jeg merket hva CD'en inneholder, slik at det blir litt lettere å finne det en skal bruke
( Skriver ut på PC og setter dobbeltsidig tape bak, så har man klistremerker som perfekt til dette bruket)

Skjærer et ark slik at det passer inni fremsiden i coveret, 
på dette stempler jeg opp de stemplene som er inni


På innsiden har jeg stemplet de samme stemplene svakt 
og skrevet på hvilken produsent det er ( for det er fort å glemme ser jeg)
De aller fleste stemplene har jeg i permer
De er festet på laminerte ark som ligger i plastlommer


Når jeg skal lage en ny side, tar jeg et hvitt A4-ark (skissepapir) 
Av dette skjærer jeg vekk 1 cm på en side og i bunnen av arket
FØR jeg stempler. 
Når jeg har stemplet på alt som skal med , laminerer jeg siden og klipper den ren for plast.


Nå kan stemplene festes på


Pga at jeg har skjært vekk litt av arket passer det akkurat i en A4-plastlomme.
Når det laminerte arket med stemplene oppbevares i plastlomme, er det lett å sette det i perm, 
og dersom et stempel løsner fra laminaten, så faller det bare i plastlommen.


Hvordan dette systemet vil fungere når man har mange, mange ganger flere stempler enn meg vet jeg ikke, men på dette stadiet i min scrappekarriere fungerer det utmerket .....for meg <3 






3 kommentarer:

  1. Kjempeflott oppbevarings boks dette Grethe, du har hatt litt av en jobb for å få alt på plass. Må ta meg selv i nakke nå og gjøre noe med mine stempler. Er mange jeg ikke finner når jeg trenger dem, men jeg vet at er der en eller annen plass i kaoset mitt.

    SvarSlett
  2. veldig lurt ja... :) Jeg har tenkt å benytte meg av permsystemet nå... :) Har forsøkt mye som jeg ikke har blitt fortrolig med... :)Men, nå har jeg solgt unna endel stempel, så nå er det litt mer overkommelig å forsøke seg på å sette de i permer... :)

    SvarSlett
  3. jeg har samme system som deg i permer. helt genialt ;)

    SvarSlett