onsdag 25. juli 2012

Tid for bryllup

Sommer er bryllupstid og hva passet vel bedre enn å lage et kort til et brudepar.
Brukte skissen til Kortgleder som utgangspunkt denne gangen, for hadde lyst å delta på utfordringen fra dem.
Da fikk jeg anledning til å bruke hjerte-diesene fra Nellien Snellen .
Kortet er et staffeli-kort eller easelcard som det også kalles.


I tillegg til dies fra Nellie Snellen har jeg brukt Dies fra Die-Namic til Swirl og Quickutz til fotohjørnene, og Oval Spellbinders til skrivefeltet. 




 Slik ser kortet ut fra fremsiden når det er oppslått.
Har laget et mindre hjerte - likt det på fremsiden og skrevet teksten her.

På grunn av at jeg ikke hadde stempel med tekst som passet inni dette hjertet, måtte jeg 
skrive teksten i Word og printe ut på bazzil, for så å stanse ut hjertet etterpå. 
Teksten har jeg lånt fra et stempel fra NSS som jeg hadde lyst å bruke, 
men som ikke passet i størrelse. 


På undersiden av kortet har jeg brukt dette store " Kjærlighets-stemplet" fra  Kort og Godt ( ?) . 
 Ser jo ikke dette når kortet er oppslått, da denne siden ligger ned mot bordet, men gjør seg veldig når kortet ligger i den gjennomsiktige clear-bag'en ( gjennomsiktig konvolutt). 
Her har jeg og satt på det personlige stemplet mitt .


Bak har jeg laget et lite skrivefelt.
Da det er så mye tekst ellers på kortet, har jeg ikke laget dette så stort, 
men plass til å skrive hvem det er til og fra er det iallefall



Eller har jeg brukt følgende på kortet;

Hvit Bazzil som base
Mønsterark;  Ukjent ( eller kan det være Panduro ?)
Snurreblomster, Krystantemum og Perlestrå fra Kort og Godt
Roser, knupper, liljer og halvperler fra WOC
Motivstempel og tekst på fremsiden fra NSS
Motivstempelet fargelagt med Promarkers
Fjær fra Panduro







3 kommentarer:

  1. Dette var virkelig flott. Så mange lekre detaljer du har fått med - og nydelig brudepar i midten av hjertet. :-))

    Har lagt meg til som følger hos deg - og gleder meg til å se hva du lager. Ønsker deg ei fin uke.

    Takk for koselig kommmentar hos meg. :-)

    SvarSlett
  2. En superflott tolkning av skissen!!
    Kortet ditt er nydelig!


    Takk for at du deltar i denne månedens utfordring hos Kortgleder
    Lykke til i trekningen – og håper du deltar neste mnd også!
    klem fra
    Eva Gro
    DT medlem Kortgleder.

    SvarSlett
  3. Kjempeflott bryllupskort ! Stilig i rødt og hvitt :)
    Utrolig fint hjerte og med motivet litt utenfor selve hjertet. Herlig med swirlene og hjørnene også ! :)

    SvarSlett