søndag 14. mai 2017

Bok etter inspirasjon

Da jeg fikk April-utgaven av Ett Trykk i hendene og fikk se det lekre prosjektet 
som Anne Kristine Skovborg Holt hadde laget, fikk jeg inspirasjon til å lage dette.
For flere år siden kjøpte jeg en "tom" bok på Søtrene Grene, 
den har bare ligget uten at jeg helt har visst hva jeg skulle gjøre med den.

Prosjektet er laget til min herlige tantejente Ida, som ble konfirmert forrige helg. 
Slik ble min variant:

Har kledd boken med papir fra Maja Design og  brukt hvit Gesso for å skjøte og dekke over .
Kantpunch fra Marta Stewart til "bondekant" i papir
Og dies fra Spellbinders til utstansede paneler. 
Tekst fra North Star Design finnes på platen som heter "Ord på veien 1 , med sommerfugl"
Stemplet med Distress Pumice Stone
Bilder av Ida fra hun var ganske liten og oppover
Rammer har jeg selv støpt med silkis i silikonform fra Martha Stewart
"Kommode" laget av fyrstikkeske dekt med papir, hvit Bazzil til "skuffer" og halvperler som "knott"og en liten blondebit er brukt til duk.
Blomster fra WOC
Metallpynt "Rund fotball" og "Data" fra Korthobby

 Tall og bokstaver i hvit Bazzil stanset ut fra et Quickutz-alfabet
Etter påliming har de fått en runde med Glossy Accent

Enkel fremside med tekstdies fra Papirdesign
og utstansede sommerfulger med punch fra Panduro


Deltar hos
Kort o Mania: Lag på lag (Frist: 15. mai)
Kreativ Scrapping: Vår (Frist: 26. mai)



14 kommentarer:

  1. For et herlig prosjekt! Likte spesielt godt de små detaljene med blomstervasen og bildene i rammer. Tenker at konfirmanten ble veldig fornøyd!
    Takk for at du deltar i Papirlosjen sin utfordring "blomster
    Klem fra DT-Synnøve

    SvarSlett
  2. Dette var kjempe lekkert, May Grethe :) Klem

    SvarSlett
  3. Så flott bok kort du har laget. Du har fått fin dybde inni. Herlige farger. Takk for du deltar hos hobbygarasjen.no
    Mvh Lise

    SvarSlett
  4. Utrolig lekkert.
    Mange flotte detaljer her.
    Klem Heidi:)

    SvarSlett
  5. Jøje meg, det der var utrolig vakkert og forseggjort gave. Kjempeflott😊

    SvarSlett
  6. Dette var rett og slett knallstilig. Takk for at du deltar hos Papirlosjen. Klem DT- Anita

    SvarSlett
  7. For en fantastisk bok! Superfin, altså! :-)

    SvarSlett
  8. Nydelig bokkort :-)
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.
    Hege.

    SvarSlett
  9. Nydelig bokkort. Likte godt detaljene du har fått med inni bokkortet, og bildene du har brukt. Tenker konfirmanten blei fornøyd med dette. Takk for at du deltar i Blomsterutfordringa til Papirlosjen.
    DT-Annelen

    SvarSlett
  10. Utrolig lekker bok-boks og vakre detaljer ♥ Tusen takk for at du deltok på PapirPlaneten sin utfordring. Masse lykke til!
    DT Hilde aka. Tindaloo
    PS: Om du titter innom bloggen min så har jeg en flott BloggCandy som ender i dag :)

    SvarSlett
  11. Utruleg nydleg! :) Rett og slett lekkert! :)
    Takk for du deltok hos Kort O Mania! DT-Gina

    SvarSlett
  12. Nydelig prosjekt. Mange flotte detaljer.
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvarSlett
  13. Virkelig lekker eske du har laget med gjenbruk av fyrstikkesker :) Takk for at du er med oss på utfordringen hos Nordsalten hobbyklubb!
    Dt Anita Lise

    SvarSlett